Regeneracja reflektorów samochodowych
Każdy pojazd jest wyposażony w urządzenia oświetleniowe. Ich głównym zadaniem jest bezpieczeństwo na drodze. Dobre oświetlenie samochodu gwarantuje pewność nie tylko przy normalnej pogodzie, ale także podczas deszczu, mgły i nocą. Słabe oświetlenie drogi podczas jazdy stanowi zagrożenie dla życia, pieszych i innych kierowców. Właśnie dlatego co jakiś czas niezbędna jest regeneracja reflektorów samochodowych.
Drobne naprawy
Po małych wypadkach elementy złączne często się psują. W warsztatach samochodowych naturalnie natychmiast sugerują wymianę reflektora na nowy, którego koszt jest czasami bardzo drogi, zwłaszcza jeśli jest to reflektor z fabrycznym ksenonem lub po prostu rzadki model. Możemy jednak spróbować naprawić takie uszkodzenie samodzielnie. Jeśli tego nie zrobimy, narażamy się na dużo większe wydatki. Z taką wadą brud i wilgoć zaczynają się przedostawać do środka. Jeśli wada nie zostanie usunięta na czas, a reflektor nie zostanie uszczelniony, bardzo szybko przestanie się nadawać do użytku. Reflektor zgaśnie, a ty stracisz widoczność w ciemności. Naprawa może być dwojakiego rodzaju. Pęknięcia przyczepności. Odzyskaj brakującą część kadłuba. Aby to zrobić, kawałek plastiku dostosowuje się do pożądanego rozmiaru i przykleja w miejsce brakującej części.
Reflektory przestają świecić
Z czasem zdarza się, że reflektory zaczynają szwankować. Zdarza się to po umyciu samochodu lub po deszczu. Wynika to z wycieku lub zanieczyszczenia otworów wentylacyjnych. Ze względu na wnikanie wilgoci do wnętrza zniszczenie reflektora jest nieuniknione, inaczej cała optyka stanie się bezużyteczna. W przypadku zamglenia najpierw sprawdzamy integralność reflektorów i pęknięcia w obudowie, a także otwory wentylacyjne. Jeśli reflektor jest nienaruszony, ale zaparuje, będzie musiał zostać całkowicie zdemontowany i ponownie zamontowany z nowym uszczelniaczem.
Wypalenie
Z czasem reflektor soczewki się wypala. Dzieje się tak naturalnie ze względu na temperaturę i użycie lamp o dużej mocy, a także, gdy używamy wątpliwej jakości lamp ksenonowych. Szczeliwo, na którym przyklejona jest żarówka lampy ksenonowej, emituje sadze po podgrzaniu i zamglenie amalgamatu na soczewce. Nowy obiektyw żyje zazwyczaj 3-4 lata, potem zaczyna tracić jasność i stopniowo całkowicie przygasa. Wymiana lamp na nowe nie daje rezultatu, ponieważ odbłyśnik stracił połysk lustra. Przywrócenie lustra starego obiektywu nie ma sensu finansowego. Znacznie tańsze i wydajniejsze jest zastępowanie soczewki. Aby wymienić soczewkę, całkowicie demontujemy reflektor, przeprowadzamy audyt i zmieniamy niezbędne szczegóły. Instalujemy również soczewki bi-ksenonowe w reflektorach odblaskowych. Niekiedy podczas jazdy przednia optyka zostaje zakurzona. Przezroczystość szkła jest zmniejszona, a zatem wydajność oświetlenia jest zmniejszona. Najłatwiejszym sposobem jest polerowanie. Pasta polerska jest nakładana na szkło i polerowana za pomocą młynka. Po tej procedurze reflektor wygląda jak nowy. Pamiętajmy jednak, że polerowanie szkła usuwa lakier ochronny, który jest znacznie mocniejszy niż samo szkło z tworzywa sztucznego. Po pierwszym polerowaniu warstwa ochronna jest usuwana, a szkło staje się mętne i piaskowane nawet szybciej niż nowy reflektor. W celu wysokiej jakości renowacji szkła po polerowaniu konieczne jest pokrycie reflektora lakierem i wysuszenie w piecu do malowania. Wtedy blask i przejrzystość pozostają na znacznie dłużej.
Sprawdź jak jeszcze możesz zregenerować swoje reflektory na http://oto-moto-gratka.pl/poradnik-samochodowy/nqxv/regeneracjia-reflektorow.html >>
Może to Ci się spodoba
Klucze dynamometryczne i ich kalibracja
Klucze dynamometryczne to narzędzia, które wykorzystuje się do dokręcania połączeń ze ściśle określoną siłą. Wykorzystując je, można bez trudu ustawić i zastosować dany moment, co gwarantuje odpowiednie dokręcenie śrub: ani
Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności
W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji
Produkcja samochodów będzie rosła
Eksperci PwC szacują, że średnioroczny wzrost produkcji aut wyniesie 3,6 proc. do 2021 roku. Oznacza to znaczący wzrost liczby samochodów na drogach. Z jednej strony rozwój branży oznacza wzrost zatrudnienia
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!