Auto spa po zimie

Auto spa po zimie

Zimą warunki pogodowe nie sprzyjają eksploatacji samochodu. W tym okresie należy dokładnie rozważyć stan techniczny samochodu. Śnieg i mróz mogą powodować awarie, a przede wszystkim uszkodzenie lakieru.

Zimno jest ciężkie dla samochodów

Posiadanie samochodu oznacza naukę radzenia sobie z zimowymi miesiącami każdego roku. Dawno, dawno temu obejmowało to przejście na zimowe płyny i dostrajanie silnika zimowego, ale w dzisiejszych czasach jest trochę łatwiej. Wielu właścicieli samochodów nie zdaje sobie sprawy, że warunki zimowe mogą siać spustoszenie w przypadku starych lub niechlujnych prac lakierniczych. Ekstremalnie niskie temperatury mogą ujawnić niespójności w farbie i warstwach ochronnych. Mogą powodować niewielkie wypaczenie, które będzie wyglądać jak bąbelki lub prążki w warstwie farby.

Co gorsza, zimą często pojawia się sól na drogach. Nie jest tajemnicą, że sól jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, jakie musi znosić twój samochód, zwłaszcza jeśli chodzi o lakier. Konsekwentne narażenie na działanie soli może powodować erozję cienkich plam na farbie i powodować korozję ciała pod spodem. Utrzymanie lakieru w dobrym stanie jest przedłużeniem dbania o zdrowie samochodu.

Nowa farba jest również zagrożona

Może ci się wydawać, że jednym z najlepszych sposobów ochrony pojazdu jest znalezienie nowego lakieru. To prawda, ale malowanie samochodu w ekstremalnie zimnym środowisku wiąże się z ryzykiem. Wiele garaży nie jest odpowiednio ogrzewanych w miesiącach zimowych, a malowanie przy temperaturze poniżej zera może zepsuć samą farbę. Niskie temperatury wpłyną na grubość folii. Kiedy zostanie zakłócony, prawdopodobnie po wyschnięciu farby powstanie mnóstwo małych pęcherzyków. Pęcherzyki nie tylko są nieestetyczne, ale osłabiają integralność lakieru i uniemożliwiają mu odpowiednią ochronę samochodu.

Dużo więcej porad na temat tego jak profejsonalnie zająć się swoim samochodem po okresie zimowym znajdziesz TUTAJ >>

Korozja

Po zimie możemy też zauważyć na lakierze ślady korozji. Kiedy oddasz samochód do Auto spa po zimie, pracownicy wskażą ci miejsca gdzie metalowe nadwozie zostało uszkodzone przez śnieg. Pracownicy zwrócą też uwagę na opony. Zgodnie z zasadą, że zimno powoduje skurcz metalu, to samo dzieje się z powietrzem w twoich oponach – gdy temperatury są niskie, ciśnienie w oponie spada. Po zimie trzeba też wymienić wszelkie płyny w samochodzie. Wszystkie płyny w układzie samochodu – olej, płyn niezamarzający, płyn przekładniowy – gęstnieją w zimie. Gdy tak się stanie, nie będą tak swobodnie przepływać przez system i mogą spowodować awarię samochodu, gdy najmniej się tego spodziewasz.

Ciągłe przechodzenie między nagrzewaniem i ochładzaniem spowoduje, że metalowe i plastikowe części samochodu będą zbierać kondensat podczas zimy. Kiedy kondensacja zamienia się w wodę, dzieli Cię tylko krok od tworzenia lodu i wtedy masz kłopoty. Układy pojazdu, takie jak wspomaganie kierownicy, hamulce i przekładnia silnika, nie lubią lodu, ponieważ prowadzi to do wycieków w układach wysokiego i niskiego ciśnienia. Jeśli nie zadbasz o swój samochód po zimowym sezonie, to wszelkie delikatne uszkodzenia mogą stać się poważnym problemem.

Previous Znalezienie idealnej dekoracji do wnętrza - fotoobrazy
Next Regeneracja reflektorów samochodowych

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Klucze dynamometryczne i ich kalibracja

 Klucze dynamometryczne to narzędzia, które wykorzystuje się do dokręcania połączeń ze ściśle określoną siłą. Wykorzystując je, można bez trudu ustawić i zastosować dany moment, co gwarantuje odpowiednie dokręcenie śrub: ani

Motoryzacja 0 Comments

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji

Motoryzacja 0 Comments

Prywatni przewoźnicy chcą usprawnić komunikację miejską

Pełna liberalizacja rynku przewozów komunikacji miejskiej będzie z korzyścią zarówno dla miast, jak i dla pasażerów – przekonuje prezes Grupy Mobilis, obsługującej m.in. część przewozów w Warszawie. Prywatni operatorzy mogą odciążyć spółki komunalne, przejmując

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź