7 Najczęstszych błędów projektowych w druku

7 Najczęstszych błędów projektowych w druku

Nie lekceważ mocy druku. Dobrze zaprojektowane materiały drukowane pozwalają firmom łączyć się z klientami w bardzo fizyczny sposób. Druk może dać firmom przewagę w erze cyfrowej. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym projektantem druku, czy też rozpoczynasz swój pierwszy projekt związany z drukowaniem, są pewne kluczowe punkty, o których należy pamiętać. Przeczytaj dalej i zwróć uwagę, aby uniknąć tych częstych błędów przy następnym doskonałym projekcie druku.

  1. Nie inwestowanie w odpowiednie narzędzia

Inwestycja w renomowane oprogramowanie do projektowania zawsze będzie tego warta. Niezależnie od tego, czy inwestujesz w samo narzędzie, czy też inwestujesz czas w to, aby stać się profesjonalistą w wybranym przez siebie programie, nie pomijaj tego punktu.

Do najpopularniejszych programów do projektowania należą: Adobe Photoshop, InDesign i Illustrator. Choć są one kosztowne, wyposażają Cię we wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia pięknych projektów do druku. Istnieje wiele darmowych narzędzi do projektowania graficznego, które zasługują na miejsce wśród ich droższej konkurencji.

Jeśli szukasz darmowego, wielofunkcyjnego zamiennika Adobe, GIMP jest świetną opcją. Jest idealny do edycji i retuszu obrazów, swobodnego rysowania i konwertowania pomiędzy różnymi formatami obrazów.

Niezależnie od wyboru, poświęć czas na naukę z podręczników użytkownika i samouczków dotyczących produktu, którego zamierzasz używać. Dzięki temu zaoszczędzisz zarówno czas, jak i błędy, gdy zaczniesz projektować.

  1. Nie trzymanie się palety kolorów

Nie ma nic lepszego, aby odwrócić uwagę klientów od Twoich kluczowych wiadomości, niż użycie każdego koloru w tęczy na Twoich materiałach drukowanych. Ustaw paletę kolorów, która zawiera lub uzupełnia kolory Twojej marki. Następnie trzymaj się ich i korzystaj z nich oszczędnie.

Pomyśl o tym, jak wykorzystać jak najmniej kolorów, aby wywrzeć największy wpływ. Proste projekty, które zawierają sprytne rozstawy i mocną typografię, nie muszą mieć zbyt wielu różnych kolorów. Graj według wspólnej zasady, że mniej to zdecydowanie więcej.

  1. Banie się pustej przestrzeni

Oprzyj się chęci dodania obrazu, ikony lub innych elementów projektu do każdej dostępnej przestrzeni w projekcie. Minimalistyczne marki, takie jak Apple, pięknie wykorzystują białą przestrzeń do tworzenia prostych, ale mocnych projektów z nadrukiem.

Pusta przestrzeń może być wykorzystana do stworzenia czystego, profesjonalnego wyglądu i wyczucia nadrukowanego wzoru. Prawidłowo wykorzystane, może sprawić, że kluczowa wiadomość lub wezwanie do działania będzie nie do przeoczenia i łatwiejsze do strawienia.

  1. Nie instalowanie czcionek

Nie zakładaj, że Twoja drukarka będzie miała ogromny zbiór czcionek, szczególnie tych bardziej unikalnych w Twojej bibliotece. Upewnij się, że zainstalujesz swoje style tekstowe specjalnie w rekordzie, który drukujesz.

Ważne jest, aby unikać zastępowania stylów tekstu, co może się zdarzyć, gdy drukarka nie posiada dokładnej czcionki. Istnieje wyraźny kontrast pomiędzy Garamond, Bookman, Courier i Times. Spędzaj czas włączając do projektu starannie dobrane czcionki.

  1. Nie biorąc pod uwagę koloru materiału

Łatwo jest zapomnieć o papierze, na którym Twoja praca będzie drukowana po godzinach spędzonych na doskonaleniu projektu za pomocą ulubionego oprogramowania. Na przykład, kolorowe tło może wyglądać pięknie na ekranie, ale może być wyzwaniem do wydrukowania. W zależności od metody drukowania i zastosowanego materiału, niektóre kolory mogą być trudne lub niemożliwe do odtworzenia.

Opcją może być użycie kolorowego papieru lub materiału. Jeśli kolory idealnie pasują do Twojej palety barw, kolorowy papier może znacznie ułatwić Ci życie.

Należy również wziąć pod uwagę fakturę papieru lub materiału, która mogłaby nadać produktowi końcowemu dodatkową głębię lub teksturę. Jest to coś, czego nie można odtworzyć na ekranie komputera.

  1. Nieużywanie grafiki o wysokiej rozdzielczości lub wektorowej

Jednym z najczęstszych błędów podczas projektowania do druku jest nieużywanie zasobów o wysokiej rozdzielczości lub wektorowych. Spojrzenie na projekt w niskiej rozdzielczości lub obraz na ekranie może nie wyglądać zbyt źle, ale drukowanie to już inna historia.

Upewnij się, że rozdzielczość wydruku jest idealna, zwłaszcza jeśli pobierasz jakiekolwiek obrazy online. Nie ma nic gorszego niż oglądanie pięknych projektów, które zostały wydrukowane z plików o niskiej rozdzielczości. Przed wysłaniem ostatecznego projektu do druku, upewnij się, że każdy element ma wysoką rozdzielczość, aby zapewnić perfekcyjne wykończenie wydruku.

Należy pamiętać o wszelkich miejscach spadu dla wszystkiego, co musi być przycięte lub wyświetlane w określony sposób. Jeśli pracujesz na tle konferencji, być może będziesz musiał dostarczyć do drukarki plik, który jest nieco większy, aby zapewnić miejsce na dodatkowy materiał, który zmieści się wokół ramy nośnej. Standardowy rozmiar spadu wynosi zazwyczaj 0,125″, ale może się różnić w zależności od drukarki i produktu końcowego.

  1. Nie podwójne (i potrójne) sprawdzanie błędów

To najgorszy koszmar projektanta. Wysłałeś swój ostatni kawałek pracy i kazałeś go wydrukować, tylko po to, aby klient poinformował cię, że jego numer telefonu na plakacie był niedokładny.

Reputacja za błędy jest na dłuższą metę najbardziej szkodliwą rzeczą dla projektanta. Fundamentalne znaczenie ma to, aby dać sobie czas na weryfikację treści pod kątem ewentualnych błędów typograficznych, akcentacyjnych i językowych.

Należy pamiętać, że zagubiony przecinek może drastycznie zmienić znaczenie zdania, a brakująca kropka lub myślnik w adresie e-mail może uniemożliwić potencjalnym klientom kontakt z Tobą.

Wniosek

Połączenie druku z cyfrowym pozwala uzyskać to, co najlepsze z obu światów. Drukowane materiały marketingowe umożliwią Ci dotarcie do nowych odbiorców, a dodając swoje uchwyty do projektów graficznych w mediach społecznościowych, możesz mieć pewność, że także w cyfrowym świecie zyskasz prawdziwych zwolenników dla swojej firmy.

Więcej informacji o druku znajdziesz na http://drukdlastudenta.pl/

Previous Rodzaje terapii stosowane w leczeniu
Next Na przekór kryzysowi: OptiBuy i NextBuy zwiększają zatrudnienie, przenoszą się do większego biura

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Deficyt pracowników w IT szacuje się na ok. 50 tys. osób

Zapotrzebowanie na pracowników ze strony branży informatycznej wciąż rośnie. Jednym z powodów są kolejne inwestycje w centra badawczo-rozwojowe zarówno krajowych, jak i zagranicznych koncernów. Drugim – transformacja cyfrowa, przed którą stoją firmy w niemal

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

Strefa Biznesu 0 Comments

Jak rozwiązuje się sprawy spadkowe?

Otrzymanie dużego spadku po krewnym jest niemalże synonimem bogactwa, które spada na nas nagle i nieoczekiwanie. Warto jednak pamiętać, że jedynie w filmach wszystko może się wydawać takie proste. W

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź